Hybride werkbeleid ontwikkelen

Hybride werkbeleid ontwikkelen

Deels thuis werken, deels op kantoor of op een andere locatie. Het hybride werken is door zowel werkgevers als werknemers omarmd als een manier waarop ze ook na corona willen blijven werken. Met een hybride werkbeleid legt u vast wat de spelregels zijn van het hybride werken. Zo maakt u duidelijk wat werknemers van u als werkgever mogen verwachten. En wat u als werkgever van uw werknemers mag verwachten. De specialisten van KroeseWevers kunnen u adviseren en ondersteunen bij zowel het opstellen als het implementeren van dit beleid.

Direct contact opnemen

Het opstellen van een hybride werkbeleid

Als werkgever dient u te zorgen voor een veilige en gezonde werkplek voor uw medewerkers. Ook als ze thuis of op een andere locatie werken. Maar wat betaalt u als werkgever wel en wat kan voor rekening van de medewerker komen? En hoe maakt u afspraken over de kantoorbezetting? Gaat u een thuiswerkvergoeding betalen, hoe verhoudt deze zich dan tot de reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer en wat moet u hierover vastleggen?

Het invoeren van hybride werken brengt verschillende vraagstukken met zich mee. Een duidelijk hybride werkbeleid beantwoordt deze vragen en voorkomt onduidelijkheid. Daarnaast zorgt het ervoor dat de verantwoordelijkheden en verwachtingen helder zijn voor de werknemer en de werkgever.

Onze specialisten bespreken graag samen met u welke wensen er bij u en uw werknemers zijn om hybride werken binnen uw organisatie in te voeren. Hierop gebaseerd stellen zij samen met u een hybride werkbeleid op dat past bij uw organisatie.

Wat is er nodig om een hybride werkbeleid op te stellen?

Om een voor u op maat gemaakt hybride werkbeleid op te stellen, worden de volgende stappen doorlopen:

  • Een gesprek met u om te bepalen waar het beleid aan moet voldoen;

  • Het conceptvoorstel uitwerken;

  • Feedback op het conceptvoorstel geven;

  • Het definitieve beleid opstellen.

Wat kunnen wij voor u doen?

Afhankelijk van uw behoefte, kunnen wij de volgende documentatie voor u realiseren:

  • Hybride werkbeleid
    Beleidsdocument voor de organisatie als uitgangspunt voor hybride werken.

  • (Thuis)Werkplekovereenkomst
    Overeenkomst tussen werkgever en werknemer met hierin opgenomen wie verantwoordelijk is voor welke voorzieningen op de externe (thuis)werkplek.

  • Vergoedingenovereenkomst
    Overeenkomst tussen werkgever en werknemer betreft gerelateerde vaste vergoedingen die werkgever beschikbaar stelt voor werknemer.

  • FAQ
    Document met veelgestelde vragen met betrekking tot hybride werken.
    Document met veelgestelde vragen met betrekking tot de thuiswerkvergoeding 2022.

  • Daarnaast kunnen we het hybride werkbeleid voor u opnemen in de bestaande arbeidsvoorwaardenregeling.

Uw investering
Voor het ontwikkelen en opstellen van een hybride werkbeleid en het opleveren van bovenstaande documentatie vragen wij € 2.750,- exclusief btw.

Subsidie voor uw hybride werkbeleid?

Voor bedrijven met meer dan 50 werknemers die zijn gevestigd in de provincie Overijssel is een subsidie beschikbaar gesteld als een externe adviseur wordt ingeschakeld voor het opstellen van hybride werkbeleid. Om in aanmerking te komen voor deze subsidie, moet uw hybride werkbeleid aan een aantal voorwaarden voldoen. Onze specialisten bespreken met u hoe uw hybride werkbeleid aan deze voorwaarden kan voldoen.

Geen volledig beleid, wel advies nodig?

Wilt u geen volledig uitgewerkt hybride werkbeleid, maar heeft u wel behoefte aan een sparringpartner of advies over de verplichtingen die u heeft als werkgever inzake hybride werken? Het is ook mogelijk om ondersteuning te krijgen bij specifieke vragen, bijvoorbeeld als het gaat om de thuiswerk- of reiskostenvergoeding.

Alles in huis voor een goed hybride werkbeleid

Alles in huis voor een goed hybride werkbeleid

De specialisten van KroeseWevers kunnen u als werkgever ondersteunen bij het opstellen en implementeren van een hybride werkbeleid. Ze denken niet alleen met u mee over de beleidsvoering, maar ondersteunen en begeleiden u ook bij het opstellen van de benodigde documentatie en de implementatie hiervan. Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. Onze specialisten helpen u graag verder.

Heeft u vragen of wilt u meer weten? Neem dan contact op.

Gerard Gelling - KroeseWevers
mr. Gerard Gelling
Loonheffingsspecialist
+31 (0)5 91 65 78 57
Thessa van Zoeren - KroeseWevers
mr. Thessa van Zoeren
Arbeidsrechtspecialist
+31 (0)5 33 03 43 36
Hulp nodig? +31 (0)53 850 49 00
Contact opnemen

Wij maken gebruik van cookies om uw ervaring op onze website te optimaliseren. Maar ook voor het bijhouden van statistieken en voor marketingdoeleinden. Door op ‘Zelf instellen’ te klikken, kunt u meer lezen over onze cookies en uw voorkeuren aanpassen. Door op 'Accepteren' te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookieverklaring. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken.

Functionele cookies
Wij plaatsen functionele cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken en om uw cookie-instellingen goed vast te kunnen leggen. De functionele cookies zijn noodzakelijk om onze website goed te laten functioneren, daarom kunt u deze cookies niet uitschakelen. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Analyserende cookies
Elke dag meten en analyseren wij het gebruik van onze online kanalen om onze bezoekers de beste ervaring te bieden. Met de analyserende cookies doen we kennis op. Deze informatie gebruiken we om onze sites elke dag weer een beetje beter te maken, in het voordeel van de bezoekers van onze website.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing en social media cookies
Deze cookies gebruiken we voor marketingdoeleinden, waardoor u onze online kanalen persoonlijker kan ervaren. Denk hierbij aan gepersonaliseerde content of gepersonaliseerde communicatie op social media.
Ingeschakeld Uitgeschakeld