Inloggen

Mijn KroeseWevers

Welkom bij Mijn Kroesewevers!
Met Mijn KroeseWevers maakt u uw persoonlijke website op basis van úw voorkeuren.

Uw voordelen:

  • Informatie op maat en als eerste op de hoogte
    Direct overzicht van de meest recente blogs, publicaties en whitepapers die aansluiten op uw interesses
  • Persoonlijke aanbiedingen
    Wanneer u zich registreert bieden wij u graag persoonlijke aanbiedingen aan op gebied van accountancy en (belasting)advies

Veranderen uw interesses? Dan kunt u uw voorkeursinstellingen altijd wijzigen bij ‘voorkeuren’.

Ik ben Zakelijk geïnteresseerd in
Ik ben Privé geïnteresseerd in


Registeren

Door te registreren kunt u uw aangegeven interessegebieden op meerdere apparaten gebruiken.

Door op ‘opslaan’ te klikken gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden.

Instellingen opslaan

Door uw instellingen op te slaan kunt u uw aangegeven interessegebieden op meerdere apparaten gebruiken.

Door op ‘opslaan’ te klikken gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden.

Inloggen



Wachtwoord vergeten?

Bent u uw wachtwoord vergeten? Vul dan hieronder uw e-mailadres in. U ontvangt van ons een e-mail met daarin een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.



KroeseWevers maakt gebruik van Cookies

Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Sommige cookies plaatsen we altijd om de website goed te laten werken, zodat je relevante communicatie aantreft bijvoorbeeld. Onze website maakt ook van cookies van derden gebruik om jou een prettige ervaring op onze online kanalen aan te bieden. Zodat je berichten op social media kunt delen bijvoorbeeld. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op 'akkoord' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons cookiebeleid.
Akkoord Niet akkoord
Kroese Wevers

Diensten

Aan- en verkoop van ondernemingen

Het aan- of verkopen van een onderneming is een complex en intensief traject. Bij zo’n traject komt bedrijfseconomisch, financieel en fiscaal veel kijken. Ook spelen emoties een grote rol. Dat weten de ervaren Corporate Finance adviseurs van KroeseWevers als geen ander. Daarnaast hebben wij het netwerk om een passende (ver)koper te vinden en de jarenlange ervaring om een uitstekende transactie voor u te realiseren.

Aankoop onderneming

kroesewevers_aankoopproces

 

Het aankooptraject kan in verschillende fases worden ingedeeld:
  • Fase I: voorbereiding & benadering
  • Fase II: analyse & onderhandeling
  • Fase III: due diligence & afronding

De daadwerkelijke invulling per fase zal afhankelijk zijn van de status van het aankoopproces en de wensen van de partijen. 

Fase I: voorbereiding & benadering

Het doel van deze fase is het in contact komen met één of meerdere potentiële overnamekandidaten. Mocht u nog geen overnamekandidaat hebben, dan stellen wij in nauwe samenwerking met u en vanuit uw strategische plan een zoekprofiel en plan op. Aan de hand van dit profiel zoeken en benaderen wij op anonieme basis potentiële overnamekandidaten.

Indien één van de kandidaten serieuze interesse heeft, wordt een geheimhoudingsverklaring opgesteld en ondertekend. Vervolgens vragen wij op basis van vertrouwelijkheid informatie op en kunnen gesprekken tussen u en de kandidaat plaatsvinden.

Fase II: analyse & onderhandeling

Naar onze mening is het in uw belang om snel inzicht te krijgen of er tussen partijen een basis voor een transactie bestaat. Wij begeleiden en assisteren u dan ook bij:

  • het analyseren van de verstrekte informatie;
  • het voeren van (aanvullende) gesprekken om meer duidelijkheid te krijgen over bijvoorbeeld de onderneming, de activiteiten, financiële resultaten, etc.;
  • het opstellen van een prijsadvies of een door u op te stellen indicatieve waardebepaling; en
  • het opstellen van een indicatieve bieding waarin wordt ingegaan op de prijs voor de onderneming en overige voorwaarden voor een transactie.

Mocht de indicatieve bieding voor de verkoper aanknopingspunten geven, dan assisteren wij u bij vervolggesprekken en onderhandelingen met de verkoper over de indicatieve bieding en de intentieovereenkomst. Deze geeft u zekerheid dat beide partijen op basis van de overeengekomen prijs en de gestelde randvoorwaarden de transactie tot stand willen brengen.

Fase III: due diligence & afronding

Na ondertekening van de intentieovereenkomst heeft u het recht tot het (laten) uitvoeren van het due diligence. Tijdens het due diligence wilt u zich immers ervan overtuigen dat u daadwerkelijk koopt wat u verwacht en risico’s bekend zijn. Daarmee voorkomt u vervelende verrassingen.

Wij kunnen u in deze fase begeleiden en assisteren bij:

  • het uitvoeren van het due diligence;
  • het voeren van gespreken en onderhandelingen over de transactiedocumentatie;
  • het verkrijgen van de (acquisitie)financiering; en
  • het (laten) passeren van de aktes bij de notaris.

Ons multidisciplinaire team begeleidt u in het gehele proces tot èn na de overname. Zo kunnen wij u ook ondersteunen bij:

  • de afwikkeling van overeengekomen vervolgstappen na de overname;
  • de administratieve verwerking van de transactie;
  • de realisatie van synergievoordelen, zoals de integratie van de administratie en de harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden.

Onze adviseurs kunnen u hier meer over vertellen.

Verkoop onderneming

kroesewevers_verkoopproces

 

Verkoop van een onderneming

Het verkooptraject kan in verschillende fases worden ingedeeld:

  • Fase 0: oriëntatie
  • Fase I: voorbereiding
  • Fase II: benadering & onderhandeling
  • Fase III: due diligence & afronding

De daadwerkelijke invulling per fase zal afhankelijk zijn van de doelstellingen van het verkoopproces en uw wensen.

Fase 0: oriëntatie

Een goed voorbereid proces begint met het bepalen van de doelen op lange termijn, zowel zakelijk als persoonlijk. Een overname is immers tevens een proces waar emoties een grote rol spelen. Of het nu gaat over een overdracht aan de kinderen, een buy-out door het management of de verkoop aan een strategische of financiële partij.

Wij bespreken met u uw wensen voor wat betreft de mogelijke kopers, de beoogde rol na de overname en belichten daarbij ook de menselijke kant. Desgewenst analyseren wij samen met onze financiële planners of de verkoopprijs toereikend is voor uw ambities en plannen na de verkoop.

Fase I: voorbereiding

Het doel van deze fase is het zorgvuldig voorbereiden van de verkoopproces. Wij begeleiden en assisteren u dan ook bij:

  • het bepalen van de doelstellingen van de beoogde verkoop, zoals bedrijfsopvolging, schaalvergroting door aansluiting bij strategische partij of pre-exit.
  • het voorbereiden van de verkoopdocumentatie, waaronder een informatiememorandum en teaser;
  • het opstellen van een lijst met potentiële kopers; en
  • het opstellen van een prijsadvies.

Een gedegen voorbereiding draagt bij aan een betere prijs en voorwaarden bij de beoogde transactie. Daarbij vergroot een gedegen voorbereiding de kans op een succesvol verkooptraject en verkort het de doorlooptijd vanaf de marktbenadering.

Fase II: benadering & onderhandeling

De verkoopstrategie, die onder meer wordt bepaald door de omvang van de onderneming en het verwachte aantal potentiële kopers, zal van invloed zijn op de wijze waarop de marktbenadering plaatsvindt. Wij begeleiden en assisteren u in deze fase bij:

  • het benaderen van met u afgestemde potentiële kopers;
  • het verstrekken van informatie over uw onderneming na ondertekening van een geheimhoudingsverklaring;
  • het voeren van verkennende gesprekken en onderhandelingen met potentiële kopers; en
  • het voeren van gesprekken en onderhandelingen over door potentiële kopers uitgebrachte indicatieve biedingen en de intentieovereenkomst.

Fase III: due diligence & afronding

Na ondertekening van de intentieovereenkomst heeft de koper het recht tot het (laten) uitvoeren van het due diligence onderzoek en vinden vervolgonderhandelingen plaats over de transactiedocumentatie, waaronder de koop-overeenkomst.

Wij kunnen u in deze fase begeleiden en assisteren bij:

  • het inrichten van de dataroom;
  • het begeleiden van het due diligence onderzoek;
  • het voeren van gespreken en onderhandelingen over de transactiedocumentatie; en
  • het (laten) passeren van de aktes bij de notaris.

Wij zijn in staat u tijdens het gehele verkoopproces te ontzorgen bij de hiervoor genoemde stappen. Daarnaast biedt de multidisciplinaire aanpak van KroeseWevers u ook na de transactie ondersteuning en advies bij bijvoorbeeld:

  • de afwikkeling van overeengekomen vervolgstappen na de overname;
  • de administratieve verwerking van de transactie;
  • uw estate planning.

Uw contactpersoon in:

Momenteel zijn er geen contactpersonen in deze regio.
mr. Berto Janssen
mr. Berto Janssen
Corporate Finance
+31 (0)53-8504900
+31 (0)6-12631452
Email LinkedIn
mr. Marcel Kocks
mr. Marcel Kocks
Directeur belastingadvies
+31 (0)591-657800
+31 (0)6-10959460
Email LinkedIn
ir René Otten RV
ir René Otten RV
Corporate Finance
+31 572 35 44 88
+31 (0)6 3054 3244
Email LinkedIn
Rob Koops RV
Rob Koops RV
Corporate Finance
+31 (0)570 61 30 92
+31(0)6-10030678
Email LinkedIn
Jos Bongers RA
Jos Bongers RA
Directeur accountancy
+31 (0)314-374800
+31 (0)6-55853670
Email LinkedIn
Bas Coumans MSc RA
Bas Coumans MSc RA
Corporate Finance
+31 (0)314 37 48 00
+31(0)6-86853544
Email LinkedIn

Gerelateerde items