De internationale ambitie van Mariëlle

De grensoverschrijdende ambitie van Mariëlle

Hoe is het om te werken op de German Desk van KroeseWevers? Mariëlle Kisfeld-Mommer is manager op de German Desk en noemt het ‘de leukste baan die er is’. De German Desk is gespecialiseerd in financiële, fiscale en juridische aspecten van internationaal ondernemen en werken in Duitsland. “Het voordeel van internationaal werken is dat het heel afwisselend is, geen dag is hetzelfde.”

Werken op de German Desk

Mariëlle: “Als je op de German Desk werkt is het belangrijk dat je affiniteit hebt met Duitsland. Met die affiniteit zit het bij mij persoonlijk wel goed. Ik ben een typische grensarbeider: ik woon in Duitsland, net over de grens, en werk in Nederland. Wat mij aanspreekt aan het werken op de German Desk is dat de wereld steeds kleiner wordt en dat je op de German Desk internationaal werkt, met alles wat daarbij komt kijken. Wij helpen bijvoorbeeld ondernemers uit Duitsland die de Nederlandse markt willen betreden, of Duitse bedrijven die een Nederlandse medewerker aannemen.

Dat je de Duitse taal goed spreekt is natuurlijk een pré, maar het is ook belangrijk dat je kennis hebt van de verschillen tussen de rechtsstelsels. Alles wat een ondernemer in Duitsland of Nederland doet kan consequenties hebben voor belastingheffing in het andere land. Je krijgt hier als professional te maken met alle soorten belastingen en heffingen: van inkomstenbelasting, omzetbelasting tot vennootschapsbelasting.

Dat is interessant: je bent generalist, heel breed bezig, een soort huisarts eigenlijk. Tegelijkertijd ben je een specialist, gespecialiseerd in de internationale samenwerking tussen Nederland en Duitsland, of Nederland en Oostenrijk. Je werkt met veel verschillende culturen samen, ook daar moet je feeling voor hebben.”

Multidisciplinair en internationaal werken

Mariëlle: “Bij de German Desk ben je altijd multidisciplinair aan het werk. Er werken dertien mensen in ons team en wij zijn één van de sterkst groeiende afdelingen binnen KroeseWevers. Wij werken samen met fiscalisten, btw-specialisten, loonadviseurs en accountants. Als wij een specialist nodig hebben, is er binnen KroeseWevers altijd iemand te vinden die kan ondersteunen bij specifieke vraagstukken. Ik ben naast het kantoor in Oldenzaal, ook wel op andere kantoren, zoals Enschede of Emmen.

Natuurlijk ben je ook veel in Duitsland voor je werk op de German Desk. Wij bezoeken veel Duitse klanten ter plekke en werken nauw samen met Steuerberaters (belastingadviseurs), advocaten en notarissen in heel Duitsland. Wij investeren in onze deelname in verschillende Duits-Nederlandse netwerken, zoals DNL Businesshouse en het Euregio-netwerk. Dat maakt het internationaal werken zo afwisselend, geen dag is hetzelfde.”

Waarom KroeseWevers?

Mariëlle: “Hiervoor heb ik bij andere advieskantoren gewerkt. Bij KroeseWevers werken inmiddels 400 medewerkers. Dit sprak mij erg aan. Zo hebben wij de mogelijkheid om met veel collega’s en specialisten samen te werken, maar blijft het contact persoonlijk.

De werksfeer is informeel waardoor je makkelijk kantooroverschrijdend samenwerkt. Ik merk dat op ons kantoor in Oldenzaal: er is geen hiërarchie, je kunt echt bij iedereen binnenlopen. Wij hebben een gemixte groep op de werkvloer, waaronder veel jonge mensen, veel starters en veel ervaren mensen die graag hun kennis delen.

Door de informele sfeer is de kennisoverdracht groot. Je durft sneller dingen te vragen. Ook krijg je bij KroeseWevers verantwoordelijkheden en vrijheid om jouw werkzaamheden uit te voeren op de manier die jij prettig vindt.”

De grensoverschrijdende ambitie van Mariëlle

Groeien en ontwikkelen bij KroeseWevers

Mariëlle: “Ik heb Fiscale Economie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en ben Register Belastingadviseur (MB). Ik ben in 2015 bij KroeseWevers komen werken als belastingadviseur en inmiddels doorgegroeid tot de positie van manager. De mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen zijn er bij KroeseWevers zeker.

Wij kijken echt naar iemands sterke punten. Waar heeft diegene talent voor en wat heeft iemand nodig om zijn, of haar werk goed te kunnen doen? Dat is veel ‘learning on the job’, maar wij hebben ook mooie opleidingsmogelijkheden, van fiscale studies tot het vergroten van je taalkennis, en wij werken met het programma Groeikracht.

Zelf volg ik een management development-traject. In dit traject word je je bewust van waar je sterke punten liggen, maar krijg je ook inzicht in je verbeterpunten. Wat dat betreft zie je dat KroeseWevers echt de focus legt op kwaliteit en het ontwikkelen van het talent van haar medewerkers.”

Balans tussen werk en privé

Mariëlle: “Mijn baan als manager is geen negen-tot-vijf-baan, maar ik bewaak zeker de balans. Paardrijden is mijn grote passie, een hobby die de nodige tijd in beslag neemt. Als manager zie ik het bewaken van de werk-privé-balans bij zowel collega’s als mezelf op de German Desk als een belangrijke taak. Ik probeer in te schatten hoeveel werkvoorraad een collega heeft. Want het is belangrijk dat er naast je werk ook tijd is voor ontspanning. Veel mensen studeren nog naast hun baan. Daar moet je zeker in het werk rekening mee houden. Ik plan geregeld gesprekken met mensen om te weten wat er bij ze speelt en hoeveel werkvoorraad er ligt.”

De grensoverschrijdende ambitie van Mariëlle

De ambitie van Mariëlle

Mariëlle: “Als één van de snelst groeiende afdelingen binnen KroeseWevers ligt onze focus op het vergroten en het uitbreiden van de German Desk. Je merkt dat steeds meer mensen ons weten te vinden, met name door mond-tot mond-reclame. Daarmee onderscheiden wij ons sterk van andere kantoren. Door onze zichtbaarheid op social media treden wij naar buiten als deskundige organisatie.

De ambitie is om onze klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en te blijven groeien. Dit kan alleen als je bekend staat als dé specialist op je vakgebied. Wij proberen daarbij niet alleen resultaatgericht te werken, maar vooral klantgericht te zijn, door heel nadrukkelijk te kijken naar wat onze klant precies nodig heeft. Want iedere klant is anders en dat maakt het zo leuk.”

De internationale ambitie van Mariëlle
Meer weten?
Neem contact op.
Marielle kisfeld mommer mb rb
Marielle Kisfeld-Mommer RB MB
Belastingadviseur
+31 (0)5 41 21 74 09
Meer informatie? +31 (0)53 850 49 00

Neem vrijblijvend contact met ons op. We helpen u graag verder!

Neem contact op

Wij maken gebruik van cookies om uw ervaring op onze website te optimaliseren. Maar ook voor het bijhouden van statistieken en voor marketingdoeleinden. Door op ‘Zelf instellen’ te klikken, kunt u meer lezen over onze cookies en uw voorkeuren aanpassen. Door op 'Accepteren' te klikken, gaat u akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookieverklaring. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken.

Functionele cookies
Wij plaatsen functionele cookies om te zorgen dat basisfuncties van onze website goed werken en om uw cookie-instellingen goed vast te kunnen leggen. De functionele cookies zijn noodzakelijk om onze website goed te laten functioneren, daarom kunt u deze cookies niet uitschakelen. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Analyserende cookies
Elke dag meten en analyseren wij het gebruik van onze online kanalen om onze bezoekers de beste ervaring te bieden. Met de analyserende cookies doen we kennis op. Deze informatie gebruiken we om onze sites elke dag weer een beetje beter te maken, in het voordeel van de bezoekers van onze website.
Ingeschakeld Uitgeschakeld
Marketing en social media cookies
Deze cookies gebruiken we voor marketingdoeleinden, waardoor u onze online kanalen persoonlijker kan ervaren. Denk hierbij aan gepersonaliseerde content of gepersonaliseerde communicatie op social media.
Ingeschakeld Uitgeschakeld