De functie van Eline
Eline: “Ik werk sinds 1 mei 2018 bij KroeseWevers als junior salarisadministrateur. Ik verzorg de salarisadministratie die klanten aan ons hebben uitbesteed. Wij verwerken de mutaties in salarissen, we draaien de lonen en zorgen dat iedere maand alles klaar staat voor uitbetaling. Daarnaast ga ik me ook steeds meer bezighouden met HR-advies voor klanten. Vooral de combinatie tussen HR en salaris vind ik interessant.”
“Voor veel mensen klinkt een baan op de salarisadministratie als iets saais, maar het is veel meer dan loonstrookjes draaien en bruto-netto-berekeningen maken. We krijgen op de salarisadministratie veel vragen van werkgevers. Ze weten bijvoorbeeld wel dat er veranderingen zijn in wetgeving of in de cao’s, maar ze weten niet altijd precies wat dat voor hun organisatie en hun werknemers betekent. Bij KroeseWevers werken veel specialisten samen bij de Werkgeversdesk. We kunnen dus altijd een antwoord geven op vragen van werkgevers.
We krijgen regelmatig vragen over het verlengen van contracten of hoe het zit met een collega die al lange tijd ziek is. Wat kun je als werkgever, wat moet je als werkgever en wat zijn de consequenties? Ook als de vraag heel specifiek wordt, kunnen we daarbij helpen. We zetten de vraag door naar collega’s die gespecialiseerd zijn en dan pakken zij het verder op. De lijntjes zijn hier heel kort.”
Waarom KroeseWevers?
Eline: “Ik heb HRM gestudeerd op Saxion Hogescholen en ben in 2017 afgestudeerd. Vervolgens heb ik een jaartje gewerkt op de plek waar ik stage heb gelopen. Daar ontdekte ik dat ik eigenlijk niet zoveel wist over salarisadministratie. Zo ontstond mijn interesse voor de combinatie tussen HR en salaris. Ik ben op zoek gegaan naar een baan waar ik die combinatie kon vinden. Bij KroeseWevers zou ik én op de salarisadministratie kunnen werken én een rol kunnen spelen in het geven van HR-advies aan klanten. Ik heb gekozen voor KroeseWevers omdat ik hier heel veel kan leren over salarisadministratie en HR. Ik werk niet in mijn eentje als salarisadministrateur bij een bedrijf. Er zijn hier veel collega’s die hetzelfde werk doen waar ik van kan leren. Als ik bijvoorbeeld hele specifieke arbeidsrechtvragen heb, loop ik twee deuren verder en heb ik antwoord op mijn vraag. Hierdoor kan ik de klant verder helpen en leer ik zelf ook veel nieuwe dingen.”