Inloggen

Mijn KroeseWevers

Welkom bij Mijn Kroesewevers!
Met Mijn KroeseWevers maakt u uw persoonlijke website op basis van úw voorkeuren.

Uw voordelen:

  • Informatie op maat en als eerste op de hoogte
    Direct overzicht van de meest recente blogs, publicaties en whitepapers die aansluiten op uw interesses
  • Persoonlijke aanbiedingen
    Wanneer u zich registreert bieden wij u graag persoonlijke aanbiedingen aan op gebied van accountancy en (belasting)advies

Veranderen uw interesses? Dan kunt u uw voorkeursinstellingen altijd wijzigen bij ‘voorkeuren’.

Ik ben Zakelijk geïnteresseerd in
Ik ben Privé geïnteresseerd in


Registeren

Door te registreren kunt u uw aangegeven interessegebieden op meerdere apparaten gebruiken.

Door op ‘opslaan’ te klikken gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden.

Instellingen opslaan

Door uw instellingen op te slaan kunt u uw aangegeven interessegebieden op meerdere apparaten gebruiken.

Door op ‘opslaan’ te klikken gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden.

Inloggen



Wachtwoord vergeten?

Bent u uw wachtwoord vergeten? Vul dan hieronder uw e-mailadres in. U ontvangt van ons een e-mail met daarin een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.



KroeseWevers maakt gebruik van Cookies

Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Sommige cookies plaatsen we altijd om de website goed te laten werken, zodat je relevante communicatie aantreft bijvoorbeeld. Onze website maakt ook van cookies van derden gebruik om jou een prettige ervaring op onze online kanalen aan te bieden. Zodat je berichten op social media kunt delen bijvoorbeeld. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op 'akkoord' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons cookiebeleid.
Akkoord Niet akkoord
Kroese Wevers

Actueel

15.01.2019

Overheid accepteert vanaf april 2019 e-facturen

Vanaf 18 april 2019 kunnen ondernemingen die opdrachten doen voor overheden verplicht worden hun factuur elektronisch in te dienen. Vanaf deze datum geldt de gewijzigde Aanbestedingswet, met daarin de Europese richtlijn voor e-factureren. Voor rijksoverheden was deze verplichting er al eerder. Vanaf 18 april kan deze verplichting ook gelden voor bijvoorbeeld gemeenten. In dit artikel informeren wij u over E-facturatie en de mogelijkheden die er zijn.

Overheid accepteert vanaf april 2019 e-facturen

Wat is e-facturatie?

Een e-factuur is een verzamelnaam voor digitaal factureren en kent een vast verwerkingsformaat. Een goed voorbeeld hiervan is een UBL-factuur. Dit formaat is eigenlijk een factuur in codetaal, zodat meerdere systemen en boekhoudpakketten deze factuur automatisch kunnen inlezen en uitwisselen. Hierdoor hoeft een factuur niet meer handmatig verwerkt te worden. Dit levert dus een behoorlijke tijdbesparing op. Veel ondernemingen versturen hun verkoopfactuur in een mail met daarin een PDF bijlage. Dit is echter geen e-factuur, en voldoet dus niet aan de eisen van de overheden. 

Hoe maakt u een e-factuur aan?

De meeste boekhoudpakketten ondersteunen het versturen van een e-factuur. Dit kan bijvoorbeeld in de instellingen van de administratie worden geactiveerd. Hiermee verandert er voor de ondernemer bij het opstellen en versturen van facturen eigenlijk niets. Op de achtergrond wordt namelijk de E-factuur aangemaakt en verstuurd. Een veel voorkomend voorbeeld is dat naast de PDF-bijlage ook een XML-bestand wordt meegestuurd in de mail met de verkoopfactuur. Het XML-bestand is de e-factuur(UBL-bestand) die de codetaal bevat van de factuur om deze te laten inlezen in de boekhouding. 

PEPPOL

Ook is het mogelijk om u als bedrijf aan te sluiten op het PEPPOL-netwerk (Pan-European Public Procurement OnLine). Met dit netwerk kunt u veilig e-facturen sturen naar bedrijven en overheden in Europa. In dit geval wordt de factuur niet meer per mail aangeboden, maar wordt deze rechtstreeks naar de boekhouding van de opdrachtgever verzonden als deze zich ook heeft aangemeld voor dit netwerk. De meeste boekhoudpakketten ondersteunen deze optie. 

Wat als u geen boekhoudpakket hebt die e-facturen kan versturen?

Niet iedere ondernemer beschikt over een boekhoudpakket waarin men de mogelijkheid heeft om een e-factuur te versturen. Voor deze ondernemers zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld via het portaal van de overheid de factuur op te stellen.

Ook kunt u gebruik maken van de MijnKroeseWevers-App. In deze app kunnen ondernemingen hun verkoopfacturen digitaal opstellen en versturen die voldoen aan de eisen van e-facturatie. Met deze app is het niet alleen mogelijk om facturen op te stellen, maar ook om up-to-date inzicht te houden in de eigen financiële positie. 

Onderzoek tijdig de mogelijkheden

Wij adviseren u om tijdig onderzoek te doen naar de mogelijkheden, zo voorkomt u dat uw facturen niet verwerkt kunnen worden. Benieuwd naar de mogelijkheden van de MijnKroeseWevers-App of heeft u vragen over e-factureren? Neem dan contact op met onze adviseurs.

  • Erwin Groenhof
  • Relatiebeheerder
  • +31 (0)53-8504900
  • 31 (0)6-10958927